tisdag 19 januari 2010

Rivstart med GI!


Och så kom måndagen då jag och Jonas började med vår GI-diet! Vi har nu följt alla recept och rekomendationer till punkt och pricka sen i går morse. Maten går helt klart att äta, det är riktigt gott men varken jag och Jonas står oss någon längre stund på grönsakerna... Jag känner att det börjar suga i magen 1½ timme efter att vi ätit men det går väl förhoppningsvis över så småningom. Något som är värre är att jag haft huvudvärk sen igår lunch... det är visst vanligt när nu kroppen går över från att ta energi från att bränna kolhydrater till att bränna på fettreserven... det hjälper inte med att dricka vatten heller... jag ger det ett par dagar till annars vet jag inte om jag orkar, jag ska ju helst orka vara en trevlig mamma också! Igår stupade jag i säng 20.45 och somnade innan huvet landat på kudden... Forts. följer!

1 kommentar:

  1. Anonym21/1/10

    Kan rekomendera LCHF. Lite kolhydrater mycket fett. Och man står sig länge! Fungerar perfekt för mig./Tessi

    SvaraRadera