lördag 30 januari 2010

Maginfluensa...

Jag och Sixten sov mellan 13.30-16.00 idag men efter det brakade det loss här hemma. Mormor hade just kommit på besök för att låna en resväska inför kommande semestertripp och hon fick händerna fulla... Sixten kräktes och bajsade till höger & vänster... Men nu sover han gått & under de senaste två timmarna har han fått i sig 150 ml väskeersättning som han fått behålla nere. Sixtens kompis Isac blev också dålig idag, bara någon timme tidigare så de har väl blivit smittade vid samma tillfälle... Dessvärre börjar jag också känna mig illamående nu så jag ställer spannen bredvid sängen för säkerhets skull i natt... Ni som läser här och är småbarnsföräldrar - köp hem vätskeersättning i förebyggande syfte från Apoteket (Resorb Junior). Det hade inte jag gjort så kära Mia (Isacs mamma) fick rycka ut - du är en ängel! Må väl!

1 kommentar:

  1. Sanda31/1/10

    Hej på er!
    Vt hur ni känner er. Stella hade maginfluensa strax efter nyår. Hon kräkte dock bara 2 gånger men det var värre med det andra. Vi hade heller inte resorb hemma men hade en snäll vännina som hade det. Vi fick tillbringa halv eftermida på barnakuten i Hbg eftersom vi inte visste vad det var. Jag har ju aldrig haft det.
    Hoppas er lille prins mår bättre idag och att du inte blev smittad. Det är så synd om dessa små.
    Massor av kramar till Er från Sanda med familjen

    SvaraRadera