tisdag 5 januari 2010

Dålig uppdatering...

Jag har changerat helt i min uppdatering av denna blogg... Dagarna flyter på medans vi myser med Sixten, går på promenader i kylan & fixar med småprojekt här hemma (att bara få upp en lampslad i taket blir ett projekt då vi har så högt i tak & måste låna grannens stege... dessutom fäste inte sladdhållaren i taket, vilken jag gjort mig till & inhandlat, utan det slutade med att jag irriterat spikade upp sladden med "sladdklämmor"...well, well...)! Sixten håller igång oss dagarna i ända & de som sa till oss, när Sixten föddes, att det blir bara roligare & roligare med barnen ju mer de växer har än så länge rätt. Han är så underbar att umgås med, det är så mycket som utvecklas ständigt. Han pratar & pratar med oss, fiskarna i akvariumet, sina leksaker & för sig själv. Han är mild & go i tonen för att snabbt byta till barskare röstläge & sen återigen bli len & mjuk! Lilla goding! Han säger taa-taa-taa, daa-daa-daa & favoritutrycket jaa-jaa-jaa (vilket han säger med mycket alvarlig uppsyn)! Igår kväll när vi badat honom & jag höll på att torka honom sittandes i mitt knä så passade han på att kissa ner mig fullständigt... Jaha, sa jag. Här kom det visst lite kiss! Iss, härmade han och tittade glatt på mig. Ja precis, kiss. Iss, iss, iss, forsatte han lyckligt! När Sixten nyser så tittar han uppfodrande & förväntansfullt på oss för att få höra oss säga prosit & skrattar då lyckligt! Annat han skrattar åt är när vi säger Vad säger kisen? Mjau, mjau & kiss, kiss! Att borsta de två små tänderna är däremot inget som han skrattar åt, han tvärvägrar att öppna munnen, gråter, skriker & fäktar med armar & ben... I förrgår upptäckte jag till min lycka att det går mycket lättare om jag sjunger för honom så nu sjunger jag för full hals när det är dax för tandborstningen. Appropå tänder, imorse vaknade jag av att Sixten hög tag i min nästipp med de två, små, sylvassa gaddarna! Jag kan försäkra er om att jag blev klarvaken! Därefter gick vi upp & bakade scones till frukosten som vi överraskade pappa Jonas med. Nu vaknade min prins från sin förmiddagsslummer så jag får avsluta nu. Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar