torsdag 14 januari 2010

GI

Nu ska jag & Jonas ta tag i vår övervikt (Jonas intiativ)! Jonas har gått med på en sajt där man följer en GI-diet för att gå ner i vikt. Vi känner oss riktigt taggade båda två så nu på måndag går startskottet! Vi börjar med två veckors förbränning där vi ska utesluta alla "snabba" kolhydrater & istället tillföra en massa proteiner. Kroppen ska därigenom ställa om sig till att bränna fett istället för kolhydrater för att få energi. Ja, vi får väl se hur det går men vi är mycket hoppfulla! Men mina mysiga stunder med en Chai-latte på kvällen kan jag ju se mig i stjärnorna efter, den är ju sprängfull med socker... Men jag borde väl inse att när personalen på Espressohouse känner igen mig låter mig krita en burk Chai-Latte när jag glömt mitt kontokort hemma ("Ta du med dig en burk hem & ta dig en god kopp Latte ikväll! Kom in och betala imorgon, jag känner ju igen dig!") så är det dags att tänka om... Jag vet inte om jag ska säga att jag till min förtjusning eller förfäran har råkat inviga Jonas i Latte-drickandet?! Så nu vill även han ha en varm Latte med skummad mjölk när Sixten somnat inför natten och vi har vår vuxentid. Men det är nog övervägande till min förtjusning att han också blev frälst, det är ju trots allt roligare att kunna dela upplevelser med sina kära!

1 kommentar:

  1. Jo, ja vet hur det är... Har jag inte varit på espresso house på några dagar frågar personalen om jag varit sjuk.......

    SvaraRadera