måndag 25 januari 2010

Mitt lilla hjärtegryn!







1. Lilleman promenerar i korridoren på avd. 67 i väntan på undersökning, 2. Hjärtegrynet är uppkopplad till EKG men är snabb som en vessla & pillar bort elektroderna på ett ögonblick... , 3. Sixten med pappa, 4. En liten prins i sin vagn efter undersökningarna för ett litet mellanmål innan hemfärden.

Jag fyllde år i förrgår men idag fick jag den finaste presenten jag kunde önska mig; i morse var vi med Sixten på undersökning i Lund & de konstaterade att hans hjärta mådde utmärkt! Läkaren menade på att det såg så bra ut att vi inte behöver komma på återbesök förrän om ett år (HJÄLP!). Det är ju enormt skönt att veta att han mår så bra att det inte behövs innan dess, men trots det blir jag lite nervös över att de inte kommer att kontrollera hans "hälsotillstånd" på så lång tid fram över... Men oron kommer att lägga sig så småningom & skulle det vara så att han verkar må dåligt så får vi ju alltid komma till för att göra en extra undersökning. Så nu är vi väldigt glada & tacksamma i detta hemmet. (Det enda som ligger som en liten klump i mellangärdet är att Sixten kommer att behöva byta ut en klaff i hjärtat så småning om, i skolåldern, vilket sker med transplantation & ny öppning av bröstkorgen med allt vad det innebär... För att inte bli helt dyster så får jag stöta & blöta alla mörka tankar med några få vänner samt att försöka tänka att det tar vi när det kommer... Men det är inte helt lätt trots allt...). Vi passade även på att lämna chokladkartonger till personalen på avd.67, BIVA & OP för deras fantastiska vård att Sixten under sjukhusvistelsen. Men nu ska vi bara glädjas åt dagen fanstastiska & positiva besked: SIXTEN MÅR BRA!!

6 kommentarer:

  1. Så härligt att höra!!!!

    Gratiis till det sixten och grattis till dig sara i efterskott!

    SvaraRadera
  2. Så skönt att Sixten anses så frisk! Och ja, ta en sak i taget..... Kramar!

    SvaraRadera
  3. Gud vad skönt att han har blivit så frisk! Du kommer att långsamt vänja dig vid tanken på nästa operation tror jag och då kommer du inte att tänka så mycket på den förrän det närmar sig. Men det är såklart inte så lätt. En sak i taget som du säger själv. Vi har äntligen fått veta Varför Cassandra kräks hela tiden så vi är oxå glada!

    SvaraRadera
  4. Anonym26/1/10

    Va skönt...måste kännas härligt att veta att han är frisk även om det innebär en op till längre fram. Ha det bra!
    Kramar Emma och Tova

    SvaraRadera
  5. Anonym26/1/10

    Vilka underbara nyheter Sara! Jag och Jonas gläds verkligen med er och att ni faktiskt kan pusta ut lite. Läkarna hade ju aldrig gett er så goda nyheter om de inte var helt säkra. Men det är lätt att stå utanför, man har säkert mycket svårare att ta till sig och leva efter dessa glädjande besked när man är "mitt i det". Försökm iallfall! Tusen kramar till hela familjen plus några extra till Sixten "The Fighter"!!!/ Carina

    SvaraRadera
  6. Oh vilka underbara nyheter!! Jag blir så glad av "att springa på er" igen. :-)

    SvaraRadera