tisdag 19 januari 2010

Gunga & 3:e tanden!


Idag när vi tog vår sedvanliga promenad så vaknade Sixten efter bara en liten stunds sömn, vilket är högst ovanligt. Han brukar med lätthet snusa 1,5 - 2 timmar i sin vagn. Så när vi passerade den lilla lekplatsen vid "Halvmånen" (nere vid havet) och han fortf. var vaken tog jag tillfället i akt & lät honom gunga en stund. Det är väl synd att säga att han tyckte det var dunderkul, men han gungade på lojt förnöjd pillandes på en liten mutter han hittade på gungans rep. Eftersom han inte somnade om under resten av promenaden så blev det ett tidigt sänggående för hans del, redan vid 18.30-tiden. Men innan han somnade så busade vi lite varpå han bet mig i pekfingret. Jag tyckte att det kändes mer än vanligt & mycket riktigt så hade han fått sin 3:e tand (uppe i mitten till höger)! Den måste ha brutit igenom igår eller idag - så fin så! Den bredvid är också på väg, det dröjer nog bara några dagar så får vi även sen den lilla bissingen! Men det är inte konstigt att jag inte sett att tanden brutit igenom, bara att få borsta de andra två är en lika stor kamp varje gång. Han kniper ihop munnen & vill inte alls. Jag tyckte ett tag att det fungerade bättre om jag sjöng för honom men numera så dränks min muntra, men något besvärade, stämma i Sixten gallskrik. Min intention är att vara ytterst lätt på handen men det är minsann inte lätt med en ålande bebis som sprattlar med armar & ben samt snurrar & slänger med sitt lilla huvud... Någon som har något bra förslag?

1 kommentar: