fredag 9 oktober 2009

Trött, men vill inte sova!

Nä, jag är inte alls trött! Vad får er att tro det? Jag kan nog hänga med ett par timmar till om jag bara anstränger mig liiiite till...! Jag vill ju inte missa om det skulle hända något kul!

Sixten har under de senaste dagarna kommit in i en ny fas & jag får inte rätt på hur han vill ha det... Rutinerna som fungerade stålande för ett par dagar sedan funkar inte alls nu längre... Ikväll hade vi en två timmar lång & stillsam "komma till ro inför natten-ritual" men lilleman tvärvägrade att sova... Eftersom jag var alldeles vimmelkantig av att inte ha ätit sedan lunch så bäddade jag ner honom i hans babysitter & tog med honom in i köket för att laga lite mat. Trots att han var så trött att han knappt orkade hålla ögonen öppna så var han så nöjd med att få titta på när jag donade, samtidigt som han kunde gunga lite & gosa med Ninis & filten. Jag hann både laga maten samt äta den utan att han gjorde ett högljutt anspråk på att bli road (kryss i taket)! Men nu sover han gott & alldeles strax ska jag krypa ner brevid honom för att snusa lite på honom, pussa på hans lilla näsa & slutligen somna tätt intill honom med en av hans små händer i min hand. Jag tror inte att livet kan bli bättre än så, för mig är det total lycka! God natt & sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar