lördag 17 oktober 2009

Lördag i stan!

"Mormor Anki, mormors gubbe Tommie & lilla jag. Det gäller att skärpa tills sig när man träffar Tommie för han är polis! Nä, jag skojar bara - det är sant att han är polis men han är supersnäll mot mig & jag umgås gärna med honom!"
Idag började jag & Sixten dagen med att gå på en teaterföreställning på biblioteket för barn 0-1 år. Vi hade sällskap av familjen Roos, d.v.s. polaren Isac med föräldrar! Barnen var väldigt trollbundna av föreställningen, Sixten så till den grad att han började stortjuta när den snälla prinsess-fe-tanten i föreställningen blev biten/pussad av en mjukdjurslarv (den såg förvisso inte så snäll ut...)! Vi vuxna uppskattade kanske inte den lika mycket som våra barn gjorde men det var ju inte heller därför som vi var där. Sen gick vi alla & åt lunch! Efter lunchen tog jag & Sixten en promenad ut till mamma i Borstahusen för att tillbringa e.m. & kvällen där. Sixten sov 3,5 timmar i sin vagn, gosigt nerbäddad. Tack mamma & Tommie för en tevlig & mysig kväll, jag kommer gärna snart igen! Nu ska jag lyssna klart på Sven Wollters trevliga radioprogram i P4, sen blir det rakt ner i bingen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar