söndag 25 oktober 2009

Fallots missbildning

Friskt hjärta

Hjärta med Fallots tetrad

http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=2176


Ja, det är vad Sixten lider av. Jag har försökt att lägga upp illustationer av ett friskt & ett hjärta som lider av Fallots missbildning (Fallots tetrad) samt en länk för er som vill läsa lite. Jag hoppas att jag lyckats... Ska strax krypa ner bredvid prinsen & somna om till ljudet av regn mot fönstebläcket - mysigt!

Jag har varit vaken sen strax innan kl. 02.00. Skulle precis sätta mig och pumpa brösten (eftersom Lilleman inte orkar suga ut allt själv) då klockan på rummet började att löpa amok! Varv efter varv snurrade den (väsnades gjorde den också) så tillslut ringde jag på en av sköterskorna som kom till rummet på studs. När hon förstod vad det gällde så förklarade hon vänligt för mig att den bara ställde om sig till vintertid vilket jag inte alls hade koll på, jag vet väldigt lite om vad som hänt utanför dessa fyra väggarna sen i onsdags... Gissa om jag kände mig dum! Men ett gott skratt fick vi! Det är tydligen bara vårt rum som har de själomställande klockorna kvar här på avd. & när sköterskan gick så sa hon: "Ja, det kan ju kännas lite spöklikt...". Mmmhm, det kan jag hålla med om! Men nu är allt lugnt igen & den här mamman ska sova! Hej, hej!

1 kommentar:

  1. Anonym26/10/09

    Så bra att vi fick en förklaring, jättebra bilder.
    Tack Sara!!!!!!!!!
    / Mormor Anki

    SvaraRadera