lördag 17 oktober 2009

Mums!


Jag har hittat en ny favorit att gotta mig med när lilleman har somnat inför natten (nu blir min man nog lite ledsen för att jag inte skriver att det är han, men sorry...)! Jag säger bara Chai Tea! Säkert inte helt kalorifritt men gudagott! Det är ett tepulver med orientaliska kryddor (kanel, ingefära, kardemumma & nejlika), socker, honung & mjölkpulver som man blandar ut med lika delar varmt vatten & varm mjölk. Jag tror att man kalla det för Chai Latte på caféerna. Hur som helst så faller denna dryck mig helt på läppen & jag sitter väldigt gärna i köket & kopplar av sent på kvällen med en stor kopp Chai Tea, benen upplagda på köksbordet, iförd varma kläder (p.g.a. allt drag i lägenheten), lyssnandes till en bra ljudbok (för tillfället Camilla Läckbergs Predikanten). Denna lena dryck värmer mig långt in i kroppen! Testa om ni fåt tillfället! Gissa vad jag ska göra ikväll när Sixten somnat!? =0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar