måndag 12 oktober 2009

Babysim



Sixten blir helt slut efter babysimningen... Efter att han fått duscha (tokskrikandes) så ska ju även jag duscha varpå han måste vänta lite... Efter ett tag hamnade han i ett slags trött trans & höll på att somna i duschen sittandes i babystolen... När jag sen väl skulle klä på lilleman så hann jag bara lägga ner honom & stoppa in nappen sen sov han. Idag övade vi på "Torpeden" som går till så att simläraren doppar ner Sixten under ytan & puttar iväg honom till mig. Jag står en liten bit ifrån & tar upp & emot honom. Vi mammor fick även låna simglasögon så att vi kunde doppa oss & se barnet under vattnet när de dök - superhäftigt! Näst vecka kommer en fotograf som ska ta undervattensbilder. Då kommer vi att få öka avståndet så att "Torped-dyket" blir längre... jag hoppas att det kommer att gå bra, Sixten är ju inte helt förtjust i att dyka... Däremot älskar han att flyta runt på rygg jollrandes! Kan han även få in tårna i munnen samtidigt så är livet perfekt! Jag kommer att lägga in en liten filmsnutt när Sixten dyker vid ett senare tillfälle. Nu vaknade prinsen så nu gäller det att stå i givakt med maten! Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar