tisdag 18 maj 2010

Flickbesök!


Hmmm... att uppdatera bloggen är inte riktigt prio 1 i mitt liv just nu och det kanske märks...? I alla fall... I förra veckan fick vi besök av söta Stella (både mitt och Sixtens tycke!) med mamma Sanda. Vi fikade tillsammans och barnen fick leka vilket fungerade mycket bra. Jag försökte att ta foto på denna söta duo men de hade inte riktigt intresset av att sitta stilla... att pilla på varandra, leksakerna runt omkring och kravla iväg var mycket roligare (och så ska det väl vara?!)! Allting var fridens liljor ända tills Stella trillade baklänges och slog i bakhuvudet och slutade andas... Efter en liten stund kom andningen igång igen (vi fick dock blaska kallvatten i ansiktet på henne) och efter massor av tårar och tröst av mamma Sanda så var hon medtagen men mådde trots allt bra! Lilla hjärtegrynet! Sixten blev helt tyst och stilla av stundens allvar och jag var chockad resten av kvällen och dagen efter, mycket obehagligt! Jag pratade med mamma Sanda senare på kvällen och då var Stella återigen i sitt esse - underbart! Jag hoppas att det fortsätter att vara så också! I övrigt är Stella en väldigt tålmodig liten tjej som inte protesterade allt för mycket över att Sixten använde henne som stöttepelare när han skulle resa sig eller över att han tog aningen för bryskt i henne när han skulle klappa henne (att klappa nätt är verkligen inte alltid lätt...). Jag hopps att vi ses snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar