torsdag 27 maj 2010





1. Glada mamma Mia med våra goa pojkar. 2. Lilla söta älgkalven vars mamma jag kom väldigt nära... 3. Brunbjörnsungar på bushumör! 4. & 5. Min lilla älskling med pirr i benen!


Som sagt så har vi varit på Skånes djurpark idag och haft det mycket trevligt! Vi såg en massa djur (vilket ju är meningen), hade tur med vädret, trevligt sällskap av varandra och dessutom var Isac och Sixten väldigt medgörliga! Mulen på bilden i förra inlägget tillhörde en enormt stor älgko som jag smög mig fram till, lite nervös var jag allt eftersom det var en mamma älg med en liten och enormt söt älgkalv intill sig. Men mamma älg tyckte väl att jag inte var ett allt för stort hot (sen hade vi ju ett rätt ordentligt stängsel mellan oss) så hon sniffade lite på mig och smaskade i sig de växte jag bjöd henne på - mäktiga djur! Förutom älgarna så var sälarna som fick mat, björnungarna som rumlade runt, snoken som slingrade sig i ett terrarium, getterna och fåren som bräkte och grisen som jag matade med maskrosblad till synes det som roade Sixten mest under dagen. Annars är sysselsättning nr 1 numera att spatsera runt och prova nya underlag det absolut bästa Sixten vet! Sammanfattningsvis så har vi haft en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar