söndag 23 maj 2010

1-årskalas för släkt och vänner!







1. Sixten i full fart mot mig! Lilla solstråle! Han går långa sträckor nu och kan dessutom vända och gå tillbaka i motsatt riktning! 2. Mormor fotade oss strax innan gästerna kom, mitt i ett pusskalas... Sixten ser dock något uttråkad ut...hmmm... Jag fick dock ett par riktigt smaskiga pussar, men de fastnade tyvärr inte på bild! 3. & 4. Födelsedagsfikan och Sixtens första födelsedagstårtor. 5. Som jag tidigare skrivit så är Sixten överförtjust i djur och då speciellt hundar. Här är det snälla Ia som får alla Sixtens uppmärksamhet och rätt omilda behandling! Gammelmoster Gittan håller koll på båda parter så att allt går lugnt till. 6. En trött och något varm Sixten i mormors trygga famn när alla på kalaset stämde upp i sång till hans ära på den stora dagen! 7. Alla fina presenter som Sixten fick! Sixten fick även en del pengar som inte syns på bilden! 1000 tack för allt fint!

Åååå - så bra Sixtens första födelsedag blev! Vädret blev kanonbra (trots att mörka moln hotat längs hela kusten under f.m.), släkt & vänner var så kära, Sixten var go och glad och födelsedagsfikan blev uppskattad (trots att jag gjorde tårtorna halvsovande natten till lördag)! Sixten och jag tackar alla er som kunde komma och vi tackar för alla fina presenter som Sixten fick - TACK! När alla gäster gått hem och vi hade plockat undan allt och fått i oss lite kvällsmat, så tog jag, Sixten och mamma/mormor en tur ner till Borstahusens hamn. Vi promenerade i hamnen, bland de gamla husen och bara njöt av kvällssolen, värmen, dofterna, grönskan och hamnlivet. Sixten njöt också men somnade på vägen hem. Efter att han fått sin välling inför natten så gick även jag och mamma och la oss och det tog inte många sekunder innan John Blund strödde sömnpulver i mina ögon... Sixtens första födelsedag är en dag som jag lägger i min minnesbank för må-gott-minnen!

1 kommentar:

  1. grattis grattis grattis till sixten på första födelsedagen, fast 2 dagar för sent. Verkar som att ni hade en toppendag!

    SvaraRadera