måndag 10 maj 2010

Första stegen och IKEA-besök!





1. Mamma/mormor och Sixten på IKEA igår, något oskarp bild... 2. Jag och mamma/mormor för drygt 28 år sedan... Man kan ju undra om posen med fingret i näsan när det ska tas foto är ett släktdrag? Något lugnande är ju att jag slutat med det nu iallafall! 3. Mamma/mormor och Sixten i vars en ände på en pinne, mycket gullig bild enligt mig! Sixten är för tillfället väldigt road av att man tar de saker han har i sin mun med munnen (typ nappar och skedar). 4. Ett foto från en sida i mitt fotoalbum från när jag var liten. Jag är ungefär i Sixtens ålder och har fått gå på babysimning men precis som Sixten var jag inte riktigt glad för kallt vatten. Men Sixten tycker till skillnad från mig att det är riktigt kul på babysimningen (vi håller dock för det mesta till i en varm bubbelpool).

Måste börja med att berätta att Sixten nu idag har tagit sina första 3-4 medvetna steg mot mig! Så gulligt! Han har dessutom gjort det 3 gånger! Lilla goa killen! Att man som förälder kan glädjas så mycket åt sina barns framsteg i utvecklingen! Hade jag kunnat hade jag ställt mig upp och gjort volter i luften, men så akrobatisk är jag inte så det fick bli ett hjärtligt utrop och ett par glädjetårar! Sixten har under ett par veckor kallat på/pratat med mig när han vill ha uppmärksamhet genom att säga ma-ma, ma-ma, ma-ma (med en intonering så att det låter som mamma) och igår kom även ett försiktigt, härmande pa-pa.
Igår dristade jag och mamma oss till att åka till IKEA med Sixten för att införskaffa ett par golvlampor till mamma. Suck... det kommer jag inte att göra om på en överskådlig framtid... Fastän vi var ute i god tid så fylldes det på med enorma mängder folk vid lunchtid, vilket jag har rätt svårt för... Jag tycker inte att det är jobbigt med mycket folk på en och samma plats (ex. konserter) men mycket folk som stirrar fram och tillbaka och stressar runt gör mig tillslut irriterad... Jag håller mig därför med andra ord till butikerna här i stan! När vi kom hem igår var jag ordentligt trött i huvudet. Men Sixten var i vanlig ordning en liten prins under hela tiden vi var iväg, han är nöjd om han får mat och sömn på rätt tid samt kärlek, bus och något att grunna på där emellan! Det märks dock även på honom att han är glad för att komma hem dit han känner igen sig! Ha en bra dag, nu ska här vikas tvätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar