söndag 30 maj 2010

1-årskalas för kompisarna!









1. Fina Alva på upptäcktsfärd! 2. Prins Neo mumsar glatt på ett rån! 3. Trion Konrad, Sixten och Stella mitt i födelsedagsfikan! 4. Två gulliga töser på vift (Alva & Tova). 5. Finingen Cornelis i sina fräsiga kläder! 6. Sixten undersöker noggrant en tålmodig Tova! 7. Goa Isac med sin mamma Mia. 8. Buspojkarna Sixten och Konrad donar på Sixtens rum (Cornelis smet precis ur bild...) 9. Sixtens alla fina presenter.


Igår hade Sixten 1-årskalas för sina kompisar och deras föräldrar (dock var ingen pappa var närvarande)! Vi hade planerat att vara nere vid Nya Vattentornets lekplats men med tanke på vädret så ställde vi in det och hade kalaset hemma hos oss. Tillsammans blev det åtta barn, runt året, med sina respektive mammor vilket var jättetrevligt! Sixten och jag är så glada att så många av våra vänner kunde komma och förgylla firandet av hans 1-årsdag - vi är så lyckliga över att ha så fina vänner som ni! Det glädjer mig att vi började umgås i samband med våra graviditeter samt när våra barn föddes! Jag hoppas verkligen att vi och barnen kan hålla kontakten fastän de flesta av oss går tillbaka till arbetet och den vardagen till hösten!

Igår hängde Sixten väldigt mycket med Cornelis och Konrad och de kan nog bli en busig trio om de hänger ihop under uppväxten, grabbarna från hamnkvarteren! Cornelis är äldst, ca sju mån äldre än Sixten, och Konrad är ca två mån yngre än Sixten. Dit Cornelis gick, dit tultade även Sixten och efter kom Konrad krypandes - så gulligt! Tack och lov att Cornelis är tålig för Sixten använde honom till att resa sig mot samt att dra omkring på... men mamma Therese sa att han säger till om han får nog så jag litar på det... På kalaset var även Neo och Isac samt flickorna Alva, Stella och Tova. Kalaset varade i drygt två timmar sen var de flesta av barnen trötta det blev dags för dem att dra sig hemåt. Sixten var helt slut efter allt hålligång så han somnade på två röda när sista barnen gått. Själv satte jag mig ner på golvet och fikade bland smulor, filtar, leksaker och presentpapper medans solen strålade utanför - jag kände mig rätt mör men framförallt enormt lycklig. Min lilla pojke har verkligen fyllt ett år och nu vi har firat det ordentligt med både släkt och vänner. Tusen tack för att ni gjorde Sixtens dag och tack för alla fina presenter som Sixten fick!
Tyvärr blev det inte så särdeles bra foto igår av de få jag hann med att ta, så jag inväntar några från de andra som var med och fotograferade. När jag fått dem så kommer jag att lägga in fler under detta inlägget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar