måndag 8 mars 2010

Jippie!

Jag känner mig rätt stolt över att ha lyckats gå ner 9,5 kg på GI-dieten hitintills! Nu är det 1,5 kg kvar till ursprungsvikten jag hade innan jag blev gravid med Sixten. Min dröm/långsiktiga mål är att gå ner de 1,5 kg + ytterligare 8,0 kg. Men man kan ju undra var de där 9,5 kg suttit, jag har ju själv svårt att se att jag blivit "tunnare". De kanske satt på mina gigantiska klumpfötter? Men jeansen har blivit stora & jag har provat mina tidigare favvis-jeans (Lee) vilka jag snart kan ha på mig igen! WEIIIII!
Idag blir det en promenad till fam. Roos för att umgås med dem innan de åker till Egypten imorgon bitti. Lite shopping på City Gross (!), i vanlig ordning, står väl också på dagens schema! Ha en skön måndag!

5 kommentarer:

  1. Du är sjukt duktig Sara!! *heja heja* :-) Vi fortsätter med våra promenader, helt klart! KRAM KRAM KRAM

    SvaraRadera
  2. Grattis gumman,du är så duktig! :=) Vilken pingla alltså! Tro mig det syns som in i bomben! Ska vi ses å ta en prommis en dag? Nästa vecka kanske? kram

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat Sara! Största kramen till er!

    SvaraRadera
  4. Hej, Har halkat in här via Jenny (Konrad), Söt pojke och fin blogg du hár :) Jag är lite nyfiken på det hära med GI-metoden.. På hur lång tid tog de dig att gå ner de 9,5 kg?

    SvaraRadera
  5. Hej Sophie! Trevligt att du läser min blogg, för tillfället är jag dessväre inte så duktig på att uppdatera den... Jag började tänka på vad jag åt redan i v.1 detta året men sen kom jag vekligen igång i v.3 då jag började på GI-dieten. Så det är drygt sju veckor det tagit att gå ner dessa 9,5 kilona. De första tre veckorna åt jag inga kolhydrater alls men har sen infört en del produkter som genererar långsamma kolhydrater. Jag är själv förvånad över att det gått så bra som det gjort och om jag forts. att tappa ett ½ kg i veckan som jag gjort det senaste veckorna, så är jag mer än nöjd! Det är via denna sajten som jag hämtat recept m.m. : http://www.giformen.se/ Det finns även en liknande för kvinnor, men eftersom jag hängde på min man som skrivit in sig så fick det bli GI för män! Må väl!

    SvaraRadera