onsdag 18 november 2009

Vilket väder!

Ja, ja... Jag har aldrig påstått att jag är en mästerfotograf... Bakom linslusen ser ni en munter Mia med sällskap av Malin (Viggos mamma).

Jag & Mia gav oss ut med Sixten & Isac väl nerpackade i vagnarna vi 13.30-tiden idag. Vilket busväder vi kom ut i & värre lär det väl bli under kvällen & natten om man ska tro väderleksrapporten... Det riktigt friskar från havet här runt knutarna, våra fönsterrutor vibrerar något emellanåt...oroväckande... Iallafall, jag & Mia trotsade ovädret & tog en sväng vid havet, utom Nyhamn, genom Citadellet & ner i stan innan vi begav oss hemåt igen! Väl nere i stan plockade jag upp vars en Chai Latte till oss på Espressohouse & försökte att inviga Mia i denna ljuvliga dryck. Hon tyckte att den var helt ok men framför allt så uppskattade hon att få något att värma fingrarna med! Tots blåst & "spikregn" så höll vi oss förvånandsvärt torra & varma, det var väl mest vantarna som belv genomblöta med kalla fingrar som följd. Sixten somnade med ens vi kom ut & sov tills vi kom in på bakgården här hemma. För övrigt mår Sixten bra, han äter & sover ordentligt. Han snackar på som bara den med oss både högt & upprört samt lågt & eftertänksamt. Gullunge! Jag tror minsann att jag ska ut i köket & göra mig en kopp chai tea, jag tror bestämt att det är vad som krävs i detta tilltagande oväder! Mums!

1 kommentar:

  1. Jag tror bestämt att ni mår rätt bra,ha,ha. Chai är aldrig fel!
    Skönt att Sixten mår bra, vi måste ses!!! De här går inte,ju.
    Vi kan väl ringas för att komma överens om en dag, jag kommer gärna till stan, men Macke och Elin vill ju också träffa er...och då blir det lite problem..med rullstolen. Men vi hörs, kramar

    SvaraRadera