söndag 24 april 2011

"Aaamil"






Lillebror/morbror Emil har varit hemma i Skåne under påskhelgen och vi hade turen att få umgås med honom på långfredagen och på påskaftons f.m. Det tog inte någon lång stund innan Sixten återbekantat sig med Emil och gjorde honom till en ny lysande stjärna i hans liv! Vi hörde många rop på "Aaamil!" samt "Min Amil!". Vädret har ju varit helt underbart denna veckan och på långfredagen blev det ju riktigt sommarvarmt. Vi mös i mormors trädgård och Sixten var supernöjd med att få dona runt med Emil. Jag lyckas ju aldrig få någon riktigt bra bild på Sixten längre eftersom han inte sitter still många sekunder åt gången, så jag fick smyga mig på dem båda och ta ett par i motljus (de översta). Igår hade påskharen varit och lämnat påskägg till Sixten i mormors trädgård och när han fick syn på dessa sprang han glatt tjutandes fram mot dem. Jag filmade det hela men dessvärre gjorde jag något så att filmen gick upp i rök (!)... Det var iallafall väldigt gulligt!

Idag ska vi in till pappa/morfar på Hven och ha påskknytis med mina syskon med respektive och alla kusinbarnen. Så nu ska Sixten få träffa sin "Aaamil" en stund till innan han ska bege sig hem till Stockholm igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar