lördag 27 november 2010

Julnisse och konstnär!





I torsdags morse hade jag en busig och pillrig liten julnisse här hemma! Jag hade på onsdagkvällen donat jag omkring och julpyntat, så när Sixten vaknade på morgonen efter gick han omkring och beundrade alla ljusstakarna, tomtarna och det andra julpyntet. Han utropade förtjusta "Ååååå" lite här och var i lägenheten när han hittade något nytt som han inte sett tidigare. Ett och annat efterföljande och förbluffat "Ooojjjj" blev det också när han välte ner ett par tomtar här och där... (gör dock inget, hade inte ställt dem i den höjden om jag var väldig rädd om dem).
För två helger sedan fyllde mamma/mormor år varpå jag och Sixten gav oss i kast med att göra ett hemmagjort födelsedagskort till henne. Unga herr Picasso åt mest på kritorna (så till den milda grad att jag undrade vad jag gett honom att äta när jag bytte blöja dagen efter) men vi lyckades att få ihop ett lite alster iallafall och viktigast av allt var att mamma/mormor blev glad för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar