måndag 23 augusti 2010

Vardag...




1. & 2. Sixten älskar "sin" bil (eg. Ceasars, men vi har fått låna den eftersom han är lite för stor för den nu) vilken han kör runt med i lägenheten över trösklar och fram och tillbaka! 3. & 4. Sixten fick prova regnställ och stövlar som vi fått ärva av vänner och som vi tog med till dagmamman idag. Sixten gillade munderingen och struttade stolt runt en bra stund och fixade med diverse saker!

I korthet så gick första veckan bra på jobb och Sixten klarade att vara hos dagmamman utan större protester. Han var dock lite ledsen varannan dag vid lämningen på morgonen, men det gick i princip över samtidigt som jag stängde ytterdörren. Han sover och äter som han brukar, dagmamma Anne-Lie är kär och brukar ibland skicka ett mms med ett foto och lite text när han gör något framsteg eller något han inte gjort tidigare. Mitt hjärta har dessutom anammat att dricka ur glas på bara en vecka (det behövdes att någon annan än mamma trugade) samt att tycka väldigt mycket om mjölk (tidigare slängde han glaset eller flaskan som han fick mjölken i genom hela rummet då han kom på att det inte var vatten utan mjölk... Nu bankar han istället i bordet när jag inte fyller på glaset tillräckligt fort med denna läckra dryck...)! Idag tog jag emot min nya klass med 17 elever (en åk 4) och det kändes hur bra som helst - jag tror att detta kommer att bli en jättego klass att jobba med! Efter det fick jag världens mottagande när jag kom och hämtade Sixten - han kastade sig i min famn, ville knappt släppa taget och bara kramade mig i hur mycket som helst! Han var inte ledsen alls utan bara glad för att se mig!! Lycka! Nu måste jag ägna mig åt lite lärararbete innan det är dags för John Blund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar