söndag 15 augusti 2010

Sista kvällen av min föräldraledighet!







Imorgon bitti börjar jag jobba, kl. 07.30... Så för att verkligen njuta av min sista kväll som föräldraledig ska jag nu se de två absolut sista avsnitten av "Sex and the city" medans jag mumsar på grova skorpor (med smör och honung på) och en stor kopp kaffe! Allt är förberett inför morgondagen, Sixten somnade i vettig tid och jag känner mig lite på hugget - det ska faktiskt bli kul att återse kollegor, elever och att börja planera och lägga upp lektioner igen! Dessutom har jag nu fått mitt första, egna klassrum utan en massa pärmar och bråte som tillhör andra, så imorgon kommer jag nog mest ställa iordning möbler och få in allt mitt pick och pack! Idag bjuder jag på några bilder från en sagolekplats i Malmö (intill deras stadsbibliotek), vilken vi begav oss till efter att jag gjort det förra inlägget. Lekplatsen påminde om Teletubbies-land (!) och Sixten var mycket nöjd med att springa omkring fritt bland alla andra barn, upp och ner för konstgräskullar och få klättra bäst han kunde. Själv blev jag något varm efter allt lekande men framför allt var jag nöjd eftersom Sixten kunde leka runt utan att jag hela tiden måste säga till honom "Akta, klättra inte på köksskåpet!", "Iiischh, inte ner i toaletten...", "Lilla hjärtat... våra kökslådor är inga trappsteg..." o.s.v. Jag har sen tid tillbaka förstått vidden av lekplatser för barnfamiljer! Visst, jag måste även där se efter honom och hela tiden vara vid hans sida, men jag behöver inte vara rädd för att lekredskapen ska gå sönder - de är ju till för att lekas med! Framför allt behöver jag inte känna mig som en hackig gammal skiva med tråkiga förmaningar! Med en så aktiv lite kille som Sixten så känns ett besök på en lekplats helt ljuvligt - vi båda älskar det! [Jag vet att jag har en något lustig min på det sista kortet men det bjussar jag på! Sandaler med tunna remmar var inte att rekommendera att klättra omkring med på de mest branta kullarna... skon kom liksom mest före eller efter foten...)

1 kommentar:

  1. Anonym16/8/10

    Vilka härliga blider på er gumman :-)))
    Välkommen in i jobbe livet igen, hoppas du hade en bra första dag. Bamsekram på dig. Christa

    SvaraRadera