måndag 23 augusti 2010

Oro...

Sixtens kompis Isac är sjuk och måste läggas in på BUS i Lund nu i veckan. Hans mamma Mia ringde mig i fredags när jag var på jobb och berättade vad läkarna sagt och vad som kommer att hända framöver... Inte mycket blev gjort efter det samtalet, jag yrade mest runt och försökte att inte gråta inför mina kollegor. Jag känner så med Mia, jag vet precis hur tankarna går fram och tillbaka och hur den där förbannade oron och rädslan (som alla säger till en att inte ta ut i förskott) pockar på och hela tiden och ligger i bakhuvudet som en fruktansvärd skrämmande ljudmatta... Nu håller jag och Sixten våra fyra tummar för att de bara får goda besked när de blivit inlagda och att Isac får komma hem från sjukhuset relativt snart! Lilla fina Isac - du SKA bli frisk! (Ni som vill kan ju läsa mer på Mias egen blogg: www.vitroos.blogspot.com )

1 kommentar:

  1. Anonym25/8/10

    Skönt att det går så bra m Sixten hos dagmamman!
    Det gör verkligen ont i hjärtat att läsa om Isac, vi känner honom inte men vi tänker på honom =0)
    Erika o Gry

    SvaraRadera