söndag 13 december 2009

Olycksdrabbbad luciamorgon!

Jaha, säg den julfrid som vara... Jag & Sixten gick upp & började att tittade på luciamorgon i morse vilket började bra. Jonas kom också upp efter en stund & började göra luciafrukost till oss. Alla tre var & är lika trötta efter en natt med lite sömn, Sixten har vaknat i panik med jämna mellanrum när han inte kunnat andas genom näsan... Iallafall så Jonas ställde fram Sixtens gröt på hans plats & jag gick fram för att sätta lilleman i hans stol... Varken jag eller Jonas tänkte oss för & Sixten är ju snabbb som blixten ibland så han körde ner hela vänsterhanden i gröten vilken var skållhet!! Han gav upp ett illtjut & på vägen till toan försökte jag att få bort den kladdigt varma gröten från hans fingrar. Sen sköljde vi lilla handen i drygt 10 minuter under kallt vatten, inte så kul men nu verkar han inte ha ont & det ser inte ut som att det har blivit någon skada... Så ledsen jag blir på mig själv när jag är så oförsiktig, det är utmattande att hela tiden vara på sin vakt & tänka flera steg framåt för att undvika olyckor. Vi missade en del av luciamorgonen men hann iallafall se slutet, när hela tåget gick ut ut kyrkan... Men det är ju en världslig sak, programmet går säker i repris ikväll. Lilleman mår tack & lov bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar