fredag 11 december 2009

Mobiltelefon på lagning!

Eftersom jag tvingats lämna in min mobil på lagning (knappsatsen havererade...) så blir det inte så mycket bloggande för min del, rättare sagt inget alls... Jag brukar göra det från mobilen, vilket är himla smidigt när man är på språng & Sixten oftast sover! Det är rätt så lugnt i våra liv nu vilket är så himla skönt! Vi träffar lite kompisar till mig & Sixten på dagarna, pular med julklappar, sköter hushållsbestyr, går på promenader & bara njuter av lugnet! I tisdags åkte jag & Mia (Isacs mamma) till IKEA & Väla medans våra respektive hade hand om våra små prinsar tillsammans. Det var så skönt att bara kunna få tänka på sig själv för en gångs skull samt kunna prata med Mia om lite annat än bara sådant som rör barnen. Vi var borta fem timmar & de fyra "pojkarna" hade haft det jättetrevligt under tiden. Sixten håller förmodligen även på att få sin andra tand, han kinkar med maten igen & har stundvis ett himla humör... sen tycker jag mig skymta antydningar till en vit liten rand i tandköttet bredvid den andra vassa lilla gadden. Men tro inte att jag få titta i hans mun hur som helst, man borde dessutom vara snabb som en vessla & helst ha både salivsug & ficklampa i högsta hugg för att få se en skymt! I eftermiddag ska Sixten, jag & Jonas åka gamalt kol-lokomitiv nere vid nya Ven-terminalen - jag är nog den i familjen som tycker att det ska bli roligast (jag vet, jag har mycket av barnasinnet kvar...)! Jag ska försöka att lägga ut något foto från den färden så småningom! Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar