torsdag 17 december 2009

Mycket snö!


Jippie! Min mobil är äntligen lagad så jag kan blogga när jag är på språng! Idag bestämde jag & Jonas oss för att vi skulle ta en tur med lilleman på f.m. ute i snön. Jonas hade en idé om var vi skulle gå & jag tyckte väl att det var helt ok. Det var bara det att han tog oss på värsta snöexpeditionen där det inte alls var plogat, runt Nyhamn & en bit längs "Linjen"... Vi konstaterade att vår vagn inte är konstruerad för sådana strapatser! Trots att vi fick ta i som bara den för att få vagnen att röra sig framåt så vara det mysigt med all snö. Vi var ordentligt påbyltade alla tre så vi var varma & goa trots den bitande kölden. Sixten sov i vanlig ordning som en liten sten! Jonas tog en andra runda med Sixten ute i snön efter lunch när jag åkte till jobb för ett litet besök & självklart somnade lilleman även då. Det är så skönt att han kan sova så gott! Vem hade inte velat byta? Varmt nerbäddad, mätt i magen, alla behov uträttade & att lojt kunna studera omvärlden - skönt! När jag nu fått tillbaka min mobil ska jag försöka att hålla bloggen uppdaterad! Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar