tisdag 23 augusti 2011

"Min (mor)bror och jag..."







Lillebror/morbror Emil har vi lyckligtvis fått träffa mycket i sommar. Först var vi upp i Sthlm hos honom, sen kom han ner på semester till Skåne med sin Emma i ett par veckor och nu i helgen så var de två på bröllop inne på Hven, varpå de kom inom oss en liten stund innan de skulle åka hem till storstaden igen. Jag har sagt det innan men jag säger det igen: Emil är Sixtens stora favorit! Emil har vunnit en stor plats i Sixtens hjärta! I söndags, efter att Emil och Emma åkt hem, så vaknade Sixten efter sin sovstund mitt på dagen och grät efter Emil: "Mamma! Emil komma snart! Emiiil!". Oj, oj, oj... hur förklara man på bästa sätt för en tvååring att det nog kommer att dröja ett tag innan vi ses igen...? Så till lillebror/morbror Emil: redan när du går så längtar vi efter att ha dig här omkring så att vi kan träffas titt som tätt! Du är vår favorit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar