torsdag 7 juli 2011

Vår efterlängtade resa till Sthlm...


... började ok. Jag, Sixten & mormor begav oss i morse till Sthlm med tåg för att semestra & träffa Emil. Vi hade sett fram emot denna resan en tid & vi hade hittat ett vandrarhem som verkade centralt, barnvänligt, fräscht & till hyffsat pris. Tågresan gick ok, vi mådde tjyvtjockt alla tre (Sixten kräktes lite innan han somnade) men vi klarade den bättre än vad jag förväntat mig efter förra tågresan hit (vilken var katastrofal eftersom jag blev fasansfullt åksjuk & knappt kunde ta hand om mig själv...) Väl framme på vandrarhemmet (trötta, varma & ngt illamående) checkade vi in & betalade för vara 5 nätter... detta för att sen inse att vi fått ett litet rum utan fönster, nere under markplan, med en airkondition som var ett hån - jag kände hur ångesten & klaustrofobin började komma krypandes... Men vi tog oss ut igen för att äta, handla det nödvändigaste & låta Sixten leka på en lekplats i närheten. Tillbaka på vandrarhemmet kräkte Sixten ner allt som fanns i duschrummet & jag blev mer & mer förtvivlad över vilken jävla bunker vi betalt för att sova i... Det slutade med att Sixten somnade genomslut, jag sa förbannat & bölandes till den inte så serviceminded receptiomisten att vi checkar ut i morgon & att vi vill ha pengarna tillbaka för de nätterna vi inte kommer utnyttja samt att stackars mormor som fick ovanslafen i våningsängen höll på att förgås i värmen på rummet... Så nu har jag lagt mig på golvet så att hon kom ner ett snäpp. Ska strax ta bort blöjpaketet från dörren så att vi kan sova syrefattigt men säkert... har inte tidigare tänkt på vilka oanade användningsområden ett paket blöjor kan ha... Vi har dessutom fuktig tvätt överallt i vår bunker eftersom jag fick tvätta allt lilleman kräkte ner & nu hänger det på tork här... Det känns som att sova i en hiss, enda skillnaden är att det finns talgoxar på våra tapeter & att här inte stinker av urin... här doftar det bara lite lätt av avlopp... Jag har även gråtandes ringt lillebror Emil & vi får alla tre komma & campera i deras lilla 1:a imorgon... Men att sova fyra stycken i deras lägenhet kommer jämförelsevis att verkar som Hilton! Nu återstår bara att se om klarar av att sova ngt alls & om vi får pengarna tillbaka imorgon... Mormor är dessutom på väg att lägga sig i allrummet för att kunna få ngn sömn - jag skulle vilka se morgonpersonalens miner när de hittar henne där... Forts. följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar