söndag 19 september 2010

Underbara helg!



1. & 2. Bilder av favoritsysselsättningen, kliva upp & ner på en pall ("barn-step-up")! 3. Det är de små detaljerna som är intressanta i Sixtens tillvaro! 4. På tur med mormor mot en lekplats i blåsten. 5. Sixten testar en något stor barngunga, men trots den dåliga utsikten tyckte Sixten att det var kul!

Just nu följer jag valvakan här på webben, det är verkligen en riktig rysare! Sixten sover gott sen några timmar tillbaka och imorgon är det dags för en ny vecka! Igår skulle vi ha träffat Sixtens lilla kusin Gry med mamma Erika men det var ordentligt förkylt hemma hos dem så vi sköt upp träffen tills de är mer krya. Istället tog vi oss en tur på stan och inhandlade en del kläder till Sixten som behövs inför hösten och vintern, innan vi begav oss hem till mamma/mormor i Borstahusen. Vi hade en riktigt mysig dag tillsammans med god mat, bus och en härlig promenad i höstrusket med besök på en lekplats. Idag har vi haft tvättdag här hemma och efter lunch begav vi oss ut för att handla inför veckan (kan jag slippa handla efter jobb i veckan så är jag glad) samt ett besök på lekplatsen vid Lundegårdens förskola. Vi fick sällskap av Isac med mamma och mormor på lekplatesen och det var jättemysigt, det blir inte så ofta som vi träffs nu när vardagen har satt igång efter föräldraledigheten... Många har frågat mig om hur det är med Isac och det är inte helt bra... läkarna har inte kommit fram till vad det är som fattas honom och en del provtagningar och undersökningar är att vänta... Om ni vill läsa mer så gå in på Mias blogg, hon uppdaterar den oftare än vad jag gör här. Sixens har en ny favoritsysselsättning; han hämtar en pall och kliver sen upp och ner på den med skräckblandad förtjusning! När han kommit upp så bröstar han upp sig och utbrister i olika glädjeljud, han ser mäkta stolt ut! Gud så söt han är! Små barns rörelsemönster är ju så otroligt kärt! Nu ska jag fixa det sista inför imorgon och sen ska jag invänta valresultaten! Ha en skön vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar