onsdag 9 juni 2010

Suck och stön...


Ja, arbete här nere i hamnen med ombyggnaden av kajerna & inloppet fortsätter... Det kommer säkert att bli supernice när allt är klart & jag är en av alla som kommer att njuta av hamnpromenaden! Jag ska inte klaga & jag har inte mycket att klaga på men jag måste säga att det är aningen påfrestande när de bilar sönder kajen från kl. 07-19 varje dag & nu är de dessutom precis utanför vårt hus (de föregående 2 veckorna har de iallafall varit 20 meter bort!!!). För er som inte vet hur det låter så kan jag väl jämföra det med ljudet från en kulspruta gånger 50 med tillhörande vibrator som skakar huset i takt... Oftast är vi ju utomhus dagtid men när det ösregnar (som idag & i förrgår) så blir det inte att vi är ute lika länge... Tack och lov att Sixten sover som en sten, men idag hade t.o.m. han svårt att somna när de var igång med det tunga artilleri... Fotot är taget från vårt sovrumsfönster...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar