lördag 26 juni 2010

Sommarvärme & midsommarfirande!






  • I onsdags var vi i Karlslund en stor del av dagen på Midsommarfest med Rådstugans öppna förskola (vårt bvc) vilket var jättetrevligt! Vi tittade på djuren, njöt av att se barnen leka med varandra, åkte kasebana (ja, ställningen brakade inte ihop under min tyngd...phu... & kul som attans var det!), gungade, grillade, dansade runt midsommarstången och fikade. Dessvärre knoppade Sixten in under lunchen med en korv i handen och bitar i munnen, så det blev ingen dans för honom detta året! Dessutom vägrade han att ha på sig midsommarkransen som jag gjort till honom och som han var bedårande söt i... så tyvärr har jag inga bilder att visa på detta...

  • Efter lunch i torsdags begav vi oss hem till mormor i Borstahusen och i sommarhettan fick Sixten dona, plaska och slutligen bada i en plastkorg/balja under ett parasoll i mormors trädgård. Han var mycket nöjd med denna aktivitet! Morbror Emil hade kommit hem till Lanskrona så på kvällen blev det grillning med honom, mormor och några av Emils vänner - mysigt!

  • Igår åkte vi till Sixtens moster Tina med familj i Dala och firade midsommarafton! Det blev en lång och mycket gemytlig dag med god mat, trevliga människor, mysiga omgivningar, midsommarblomster och dragspelsmusik! Vi höll till i familjens smedja och efter kvällsmaten grillade Sixtens kusiner med komisar marshmallows över ässjan medans Mats spelade på sitt dragspel och vi andra satt och pratade inlindade i filtar. Sixten sov gott i sin vagn trots sorl och musik. Det såg så mysigt ut att jag måste lägga någon bild här på bloggen. Jag hann knappt ta några foto under dagen för det var fullt upp hela tiden men jag tog några idag och förutom familjens alla städredskap så var Sixten väldigt förtjust i familjens djur. På bilden håller han katten Tigris sällskap vid frukosten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar