torsdag 6 januari 2011

Jösses med snö!






Igår bestämde jag med mamma att vi skulle komma ut till henne idag och visst såg jag att det snöade ordentligt imorse, men jag trodde väl inte att det skulle vara så fruktansvärt mycket... Så när vi packat ihop och förberett oss för att vara borta hela dagen, tog vi oss ut klockan 10 i förmiddags och kom då knappt fram eller tillbaka med vagnen i alla drivor med snö (de hade inte plogat ner i hamnen hos oss...)! Eftersom jag inte alls kände för att ge upp och lomma hem igen, jag visste att bussen bara gick en gång i timmen samt att jag kan vara rätt envis när jag sätter den sidan till, så forcerade vi oss igenom snödrivorna genom att jag tog i allt vad jag kunde samt att jag försökte springa (gick inte alls fort, gav bara lite mer kraft)... Vi hann precis med bussen och efter den rivstarten på morgonen kan jag säga att duschen innan var helt onödig samt att min rethosta jag haft ett par veckor nu har utvecklats till en fruktansvärd halsvärk... I Borstahusen möttes vi av en mycket förvånad mamma/mormor som undrade vad vi i hela friden hade för oss och hur vi kommit fram! Vi fick iallafall en väldigt trevlig dag, som vanligt, med mamma/mormor och i eftermiddags var vi ute alla tre och tog oss för att bl.a. bygga en snögubbe samt en snölykta som lös så vackert framför mammas hus ute vid vägen. Sixten har vid ett flertal gånger idag bänkat sig vid köksbordet och glatt betställt "byss, byss" (puss, puss) vilket han själklart fick utav både mig och mormor, varefter han förtjust sekunden senare avkrävde nya "byss, byss" med ett stort leende och med glimten i ögat! Lilla ögonsten!

1 kommentar:

  1. Anonym18/1/11

    Jag kan bara intyga att jag blev mkt förvånad när jag tittar ut från mitt köksfönster och på gatan i värsta snöyran kommer Sara kämpande med Sixten i vagnen. Det var helt "oplogat" även hos mig och jag begriper fortf inte hur de lyckade ta sig fram.
    Den tösen är envis så det förslår.
    Mamma/ Mormor

    SvaraRadera